Lectures „Course preparation pumps drivers“/Лекции „Курс подготовка помпиери“


Вместо Увод

Публикуваните материали нямат претенцията за пълен курс по основи на хидравликата,тяхната цел е дадат основни насоки на организаторите и преподавателите във вътрешноведомствените курсове за подготовка на „Машинист-Помписти” за нуждите на ВИК и Напоителни Системи!

Използвани материали:

-         „Основи на хидравликата и пневматиката”-учебник на В.Геров и Б.Спасов за 3 курс на Техникумите по Механотехника.

-          „Справочник по помпи”-на Златев,Върбанов,Джонов и Тошев –изд.Техника 1988г.

-         „Календар справочник на водостроителя”-на Ат.Батков

-         „Правилник за безопасността на труда в селското стопанство”

-         „Правилник за безопасност и здраве при работа  в електрически уредби и по електрически мрежи”

Тук е примерният лекционен план:

ЛЕКЦИОНЕН   ПЛАН

ВЪВ ВРЪЗКА С КУРС

 ЗА ПРОФЕСИОНАЛНА ПОДГОТОВКА НА ПОМПИЕРИ

В „НАПОИТЕЛНИ СИСТЕМИ”ЕАД

  А/ ХИДРАВЛИКА

I. ХИДРОСТАТИКА:

1/ Общи сведения – УВОД .Течност и физичните исвойства:

свиваемост – разширяемост – специфично тегло – специфичен обем- плътност – вискозност – аномални свойства на водата

2/ Равновесие на течности.Скачени съдове.

3/ Измерване на налягане и вакуум.

4/ Работа,мощност и измервателни единици .

I I. ХИДРОДИНАМИКА:

1/ Основни понятия и определения:

2/ Хидравлични съпротивления и загуби / линейни загуби ,местни съпротивления и загуби/

3/ Тръбопроводи и хидравличен удар.

I I I. ХИДРАВЛИЧНИ МАШИНИ.

1/ Общи сведения.

2/ Кавитация  и всмукателна височина.

3/ Явлението „помпаж ”  .

4/ Основни параметри на помпите: – дебит

-         напор

-         -мощност и КПД.

5/ Паралелна и последователна работа.

6/ Задвижване на турбо помпите.

I V. ТИП ПОМПИ НА ЕКСПЛОАТАЦИЯ В клон ЯМБОЛ

1/ Центробежна едностъпална засмукваща помпа тип „Е” и „ЕМ”

2/ Центробежна двустранно засмукваща помпа тип „Д”

3/ Осова вертикална помпа тип „ВП – 60”

4/ Вакуум помпа тип „ВП”

  Б/ ПРАВИЛНИК ЗА БЕЗОПАСТНОСТ И ЗДРАВЕ  ПРИ  РАБОТА В ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ УРЕДБИ.

1/ Изисквания към персонала

2/ Обучение на персонала – придобиване на квалиф.група

3/ Изисквания към работещите относно мерките за безопасност при работа

4/ Мерки за осигуряване на безопасна работа :

- Общи положения , технически мерки

- Лични предпазни ср-ва и ср-ва за колективна защита

- Лица отговорни за безопастноста

- Квалификационни групи на отгов.за безопастноста

- Съвместяване на задълженията

5/ Работа в ел.уредби и мрежи с напрежение до 1000[V]

6/ Разпределителни устройства  с напрежение до 1000 [V]

7/ Ел.уредби с временен характер на монтаж и експлоатация.

8/ Работа по електрически двигатели.

9/  Обслужване на акумулаторни  батерии и зарядни устройства

10/ Обслужване на ел.заваръчни уредби.

  В/ ПЪРВА МЕДИЦИНСКА ПОМОЩ

1/ Електро –травматизъм , фактори.

2 / ПМП на пострадали от електрически ток :

- условия – правила за изкуствено дишане – правила за непряк масаж на сърцето

3/ ПМП при наранявания –начини на спиране на кръвотечение

4/ ПМП при изгаряне

5/  ПМП при измръзване

6/  ПМП при счупвания ,изкълчване и навяхване

7/ ПМП при топлинен удар

8/ ПМП при слънчев удар

В заключение:

Ще се радвам да споделите Вашето мнение , препоръки и коментари.

инж.Красимир Пешев

Използвани букви от „гръцката азбука“ в

лекционният материял и тяхното произнасяне

Aα – алфа

Ββ – бета

Χχ – кси

Δδ – делта

Εε – епсилон

Ф ф – фи /за диаметър/

ϑ φ – фи

ϒ γ – гама

Κ κ – ка

Λ λ – ламбда

Μ μ – мю

Ν ν – ни

Ο ο – о

Π π -пи

Ρ ρ – ро

Σ σ – сигма

Τ τ – тита

Ω ω – омега

Ψ ψ -пси

Η η – ета

Вашият коментар

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: